07 January 2011

impian seorang budak gemuk !



1. dia harap bila dia masuk kedai pakaian dan nampak satu baju yang dia berkenan, hopefully ada saiz yang muat untuk badan dia. hopefully, baju tu sesuai dengan bentuk badan dia.

REALITI : masuk kedai msti cari yg saiz X...... dulu, baru tgok design. sbb kalo tgok design dulu nnti x da saiz mmg amat menyedihkan. sbb tu kebanyakan baju dia x cntik mcm kawan2 dia yang kurus.




2. bila dia jalan2 pergi shopping, dia dpt cari seluar jeans yang muat dengannya. x payah nk tarik2 tgok seluar tu stretch ka tak. bila semua budak perempuan kurus2 yang yang pakai seluar yang warnanya lusuh2, dia pon nak jugak cuba pakai.

REALITI : kalo cari seluar, mau berbulan gak la baru jumpa yang ada saiz. tu pon bukan yang berkenan sgt la. beli sbb saiz dia muat. x boley nk up to date mcm budak2 perempuan kurus yang lain.




3. dia harap bila dia kahwin nnti, ada la baju yang cantik dan muat untuk dia pakai. dia pon nk kelihatan cantik gak untuk sekali dalam seumur hidup dia. maklumlah, pereka2 zaman sekarang ni semuanya buat baju untuk org yg kurus2 ja. org gemuk ? siapa nk bela nasib budak2 gemuk kat luar sana ?


takdalah ensem sgt rasanya kot :P
SCHA PLEASE JGAN MARAH AKU !

4. dia harap kan2, bila ada mamat handsome yang ckp ngan dia, dia xkan sesekali berasa rendah diri ! dia xkan rasa mcm nk lari dr tmpat tu. sbb bg dia mamat handsome ni bukan setakat x suka budak pompuan gemuk malahan BENCI ! sbb tu dia harap SUAMINYA nnti x payah handsome, asal sedap mata mmndang pon ok supaya dia rasa selesa. hehe :)



View Image

5. dia harap dia x terlalu taksub dengan ubat2 dan loseyen2 untuk mengempiskan perut yang rasanya xkan pernah kempis. dia akan beli ja produk yang dia dgr dpat mmbantu dia jd kurus !

REALITI : senaman pon malas nk buat, ada hati nk kempis !


6. dia harap jugak la, dia xyah buat lagi perkara bodoh yang dia selalu buat iaitu bila tengah jalan2 dan tetiba ada angin kuat yang datang dr depan, dia akan tarik nafas untuk menyembunyikan perut buncit dia padahal semua org tau ynag budak gemuk ni mmg buncit !

REALITI : dia masih buat benda tu sampai sekarang ni :)



View Image

7. dia harap dia x lagi dijadikan bahan gurauan sbb saiz badannya. biar dia sendiri yang kata dia gemuk dari org lain yang menyebutnya. dia harap, org akan berhenti ckp

" eh, hang ni gemuk la ! "

sbb dia mmg tau pon kebenaran tu. xyah nk ulang berkali2. mentang2 la dia kurus kan !

REALITI : org tetap akan ckp mcm tu sampai la budak perempuan gemuk tu menemui ajalnya aku rasa. hidup dia plak akan sentiasa rasa tak yakin walopon dah mcm2 cara dia buat untuk enjoy dengan saiz badannya.


8. dia harap suatu hari nnti dia akan berjaya bukak butik pakaian sendiri dan mempunyai jenama sendiri. waktu tu dia nak semua pereka2 baju yang suka buat saiz kecik2 ni terlopong dan terlolong dgn kejayaannya. hey, baju saiz XXXXL pon ada org beli pa.

REALITI : nak design baju pon x reti, ada hati nk bukak butik seniri. euwww !


harapan dan impian budak perempuan gemuk ni xkan ada sapa pon pernah faham. walopon semua benda2 kat atas tu nmpak merapu, tapi tulah benda yang sentiasa ada dalam kepala hotak dia. harap2 budak perempuan gemuk akan teruskan hidup dia untuk menjadi seorang manusia yang yakin akan diri sendiri.




4 comments:

  1. aboooooooooooooooonn.....mung cute la..xpenting sume tu abon..ratu cantik pun kerepot gak nnt..hu3..yg penting hati mau mantap..ilmu mau tinggi..amal mau rajin..yg penting pndgn Allah kat kita..

    ReplyDelete