20 November 2011

cerita stoking.

Assalamualaikum.

Rasa macam dah lama sangat blog ini tidak diupdate. Padahal baru beberapa hari. Hari ini simple story nak cerita pasal adik aku Akiff. Yang aku selalu panggil abang tu.

Time dia start masuk sekolah menengah, dia mula nak pakai barang-barang yang kononnya up to date. Kalau sekolah dulu, aku perasan style yang famous macam :

  • Baju sekolah jenama Canggih.
  • Beg Body Glove.
  • Kasut sukan/ bola jenama Adidas, Nike, Puma and whatsoever.
  • Stoking jenama Nike, Adidas.
  • Kasut sekolah Pallas or apa ntah jenama tu. LUPA.
  • Kasut sekolah Bata.
Nak dijadikan cerita, abang teringin nak pakai stoking Nike, pastu cakap kat abah. Abah macam biasa la ayat dia.

'Stoking mahal-mahal buat apa ? Nak letak kat kaki jugak. '

*padahal bukan mahal sangat pun. abah memang*

Jadi abang tak dapat la stoking Nike yang diidamkan tu. Suatu hari, aku balik dari asrama. Aku masuk bilik dia nak cari barang dan aku terjumpa stoking Naik di rak pakaian abang.

HAHAHAHAHA. Memang aku gelak sampai keras perut la. Mau taknya, abang lukis sendiri Naik dan logo tu kat stoking dia dengan pen warna biru/merah aku lupa pulak. Nike la abang oi. Bukan NAIK. Bunyi lebih kurang sama tapi ejaan lain. Sampai sekarang kalau ingat benda tu mesti aku senyum sorang-sorang.

1 comment: