27 March 2013

Bercuti di Batu Ferringhi, Penang.

Assalamualaikum.

Malam dah buta tapi mata aku masih segar. Tetiba teringat satu entry yang terbiar. Niat memang nak siapkan tapi apakan daya. Kesibukan aku sebagai seorang pelajar mengalahkan segalanya. Ingat entry aku yang ini? Itu pun kalau hampa baca la. Kami seramai 6 orang telah pergi bercuti di Penang sewaktu cuti sem lepas. Benda ni tak rancang pun sebenarnya. Semuanya last minute. Tapi memang enjoy habis.

Sekarang ni MAT (Perodua Kancil Mama) telah menjadi hak mutlak abang. So, aku patah kaki untuk berjalan sana sini seperti dulu. Maka aku ke Kulim awal sehari dan semestinya menginap di rumah Pnat. Mak dia aku rasa sampai dah cukup kenal dengan aku. Setiap tahun mesti pi tidoq sana. Keesokan harinya, barulah kami semua bertolak ke Penang dengan menaiki kereta Nana. 

Bermulah percutian kami semua.......


Dah mula posing. Itu kebiasaan.


Semakin menjadi-jadi sekali dengan driver.


Mungkinkah Ila menganggap paha aku tu bantal ?


Kami berempat ja yang  mandi, dimana lebih kepada letak punggung di gigi air.


Aku lupa gambaq ni candid atau tak. Yang pasti kami singgah Watson untuk mencari mask. Kononnya nak buat facial ramai-ramai.


Cinta antara kami masih utuh. HAHAHA !


Train.


Depa rasa depa comel. Aku pun rasa depa comel.


Selipar biru tiga dari kiri tu aku pernah pakai masa aku mai kondo Nana beberapa tahun lepas. Tahan sungguh !


Ada manusia di bawah timbunan kusyen-kusyen itu. Dia yang paling lewat bangun so kami tugukan dia.


Nana dengan Topnya. #topsy


Ini Tuyat. Dia sudah berkerjaya sekarang. Pakai Myvi kuning dah la ni. I'm proud of you Kak Tui :)


Breakfast time !


View dari balkoni kondo Nana.


Ruang tamu.


Kami suka buat peace :)


Tengok gaya Aterg dengan Pnat tu. Ala-ala model wey.


Akhirnya, berjaya juga aku naik banana boat ni. Bagi yang darah gemuruh macam aku, jangan takut. Hampa boleh minta pakcik tu suruh dia bawak slow dan jangan bagi jatuh dalam laut. Amacam?



Lepas ni, taktau la bila pulak boleh kumpul ramai-ramai macam ni. Enam orang dah cukup ramai buat aku. Sebab yang lain taktau menghilang ke mana *angkat bahu*

Perbezaan pi Penang dulu dengan sekarang (16 tahun vs 22 tahun)
1. Dulu travel semua naik bas Rapid. Sekarang semua ada lesen, boleh drive siap guna GPS.
2. Dulu handphone mama aku bawak. Sekarang, semua bawak smartphone.
3. Dulu sembang bagai nak rak. Sekarang masing2 senyum depan handphone.

#TeknologiMampuMembunuh






No comments:

Post a Comment