13 March 2013

Pilihan

Assalamualaikum.

Sejak akhir-akhir ni ada satu masalah yang aku rasa susah untuk aku selesaikan. Masalah dimana aku perlu membuat keputusan dan membuat pilihan. Ramai jugak orang yang aku tanya untuk minta pendapat tapi aku masih belum jumpa jawapan. Aku perlu membuat keputusan agar tidak menyusahkan orang lain. 

Akhirnya, aku memohon petunjuk dari Allah. Alhamdulillah, aku dapat petunjuk itu walaupun aku sedikit kecewa. Kenapa ini pilihan Allah untuk aku? Kenapa Allah tetapkan ini untuk aku? Aku masih berharap agar Allah beri aku petunjuk yang lain. Sekali lagi aku solat istikarah. Kali kedua juga masih sama. Dan aku mula berfikir mungkin ini yang terbaik untuk aku.

Kekadang dalam hidup, Allah tak bagi apa yang kita nak tapi Dia bagi apa yang kita perlu. Tipulah kalau aku cakap aku tidak sedih tetapi aku perlu menerima pilihan Allah sebab kita belum tahu apa hikmahnya. Mungkin ini yang terbaik untuk aku :)

*Bermula dari hari ini, aku berjanji dengan diri aku sendiri yang aku akan mula untuk lebih berdikari. Jangan asyik menyusahkan orang lain lagi.

No comments:

Post a Comment