15 March 2011

rajin

nak berjaya, kena rajin.
nak pandai kena rajin.
mungkin ada orang yang malas tapi dia pandai.
namun kepandaian orang yang malas tu tak mungkin melebihi orang yang rajin.
sebab apa ?
sebab dia malas la.
lagipun, Allah akan beri kejayaan setimpal dengan usaha.
jangan nak merungut !

aku ni pun mmg pemalas.
malas2 aku ada lagi orang yang lagi malas la.
( nak jugak backup diri seniri )
tapi kalau boleh aku nak jadi rajin.
sebab aku bukan budak pandai.
sebab aku bukan lahir2 tu terus boleh baca paper,
aku kena hafal a, b, c dulu.
kejayaan yang pernah aku dapat tu pun rezeki :)


tapi rajin tu tak semestinya 24 jam kau hadap buku.
bagi aku cukup setakat

1) KERJA SIAP ON TIME
2) TUTORIAL BUAT
3) ASSIGNMENT BUAT
4) BILA NAK TEST ATAU FINAL ADA EFFORT UNTUK STUDY



No comments:

Post a Comment