04 July 2011

selamat hari ibu bapa !

bertuah punya anak la kan. tambah-tolak anak macam aku. dah berbulan Hari Ibu dan Hari Bapa baru aku nak post entry ! maklum la anak yang seorang ini sedang sibuk menjani latihan praktikal. tambahan elaun pulak tak dapat macam mana nak buat sambutan la kan. tiba-tiba semalam dah dapat gaji. yeayyyy !

APA YANG ADA DENGAN MAMA DAN ABAH ?

  • Merupakan pasangan paling romantik di Kampung Alor Penyengat. Bukan aku yang kata tapi Tok Lang yang kata. Pantang ada masa mesti nak berkepit. Selalu dating berdua. Bukan nak bawak anak-anak sekali.
  • Mama dengan abah jarang sangat nak bergaduh. Maybe sebab depa ada kimia yang kuat.
  • Mempunyai seorang puteri yang debab dan tiga orang putera yang comot-comot.
  • Abah ialah orang yang paling berjimat-cermat yang pernah aku jumpa. Sayangnya sifat itu tak menurun kepada aku !
  • Mama memang kuat shopping. So, mama tak boleh la nak marah chek sebab chek ikut perangai mama. Kan kan kan ?
  • Abah seorang yang pandai buat lawak. Selalu kenakan kami adik beradik. Yang paling abah suka usik semestinya aku dengan Adik Ein yang penakut. Tapi yang paling best, abah suka back-up aku bila mama berleter sebab malas basuh pinggan. Sayang abah !
  • Mama kalau tengok drama or filem yang sedih-sedih dia mengalahkan pelakon. Fauziah Nawi baru nak start menangis, dia dah lencun kain batik menangis. Bila kami usik, dia kata " hampa semua tak menghayati macam mama ". Fine la mama.
  • Kalau aku nak kahwin nanti, aku akan pastikan abah aku suka kat future husband aku sebab pendapat abah sangat penting untuk kebahagiaan hidup aku. Aku takmau cinta aku terhalang macam Abang Kif. Kan abang kan ? Hahaha XD
  • Mama sporting sikit dari abah. Setiap kali balik rumah cuti sem, mama WAJIB akan tanya aku soalan ini. KAKAK BILA NAK ADA KAWAN LELAKI ? MAKSUD MAMA YANG ISTIMEWA....
* soalan paling killer abad ini

SELAMAT HARI IBU DAN BAPA BUAT MAMA DAN ABAH

hanya kek spongebob yang mampu aku beli. Mama kata aku macam budak-budak !


kedai kek tu koman bin spanar sebab takda hat tulis2 tu. menci aku !


mama dengan abah masa potong kek...



sorry abah sedikit seksi sebab dia memang tak suka pakai baju dalam rumah.



semoga mama dan abah panjang umur dan murah rezeki.
semoga jodoh mama dan abah berkekalan hingga ke akhir hayat.
semoga mama dan abah cepat-cepat dapat menantu. *just joking!
semoga kakak dan adik2 menjadi anak yang baik untuk mama dan abah.
sayang mama dengan abah sangat-sangat !

No comments:

Post a Comment