27 July 2011

selamat terbang sahabatku.

assalamualaikum.

hari ini, seorang kawan aku akan fly ke India. dia ambil medic. aku tumpang happy sebab impian dia tercapai. sedih sebab aku tak boleh nak hantar dia. atas alasan aku takut nak pi KLIA seorang diri. arghhh, awat la aku jadi pengecut ! sorry tau titie...semalam rasa nak nangis ja bila komen-komen dengan hang dalam facebook. hang tau la kan aku kan cepat touching. nasib baek la cuti haritu dah jumpa hang dua kali. dah manja-manja, dah peluk-peluk, dah gelak-gelak. kalau tak, mesti aku lagi sedih.


aku nak bocor rahsia hang....

  • hang seorang yang pandai menjaga diri. berakhlak baik.
  • tak suka ngumpat orang.
  • selalu bagi nasihat kat aku. bila aku down, aku suka cakap kat hang sebab hang akan bagi aku semangat balik.
  • hang kalau depan orang ramai nampak macam malu-malu. nampak macam pendiam. tapi, sebenarnya di sebalik tabir hang memang seorang yang happy go lucky, pandai buat lawak sampai aku nak pecah perut dan sangat happening. hanya kami yang kenai hang mcm mana.
  • time form 5, kita satu dorm. pastu kan, hang selalu bermatian-matian kejut aku yang selalu tidur mati ! sampai bergoncang-goncang badan aku. tambah-tambah time cuti.
  • kalau kita jumpa, kita mesti nak peluk lama-lama.
  • kita selalu bincang macam mana nak majukan pengakap puteri lebih dari pengakap putera ! hahaha :D
  • makan banyak !!!! *best la kan sebab kadar metabolisme dalam badan hang tinggi. makan banyak pun tak gemuk-gemuk. betoi dak teori aku ? kalau salah, buat-buat taktau ja.
  • seorang yang tabah-mabah kot. aku pun x mampu jadi macam hang. hang jaga arwah ayah hang dengan baik. time dapat tau kata ayah hang meninggal, aku rasa sebak sangat. nak call hang tapi aku takut hang masih sedih. tapi, sebenarnya hang kuat dan tabah hadapi semua tu. hang anak yang baik :)


setiap kali jumpa hang mesti bawak bedak ni.
pureendren !


sayang pengakap puteri sampai bila-bila *love*



aku paling suka gambar kita dua yang ni. nampak mulus !


ingat tak lagi penyepit pink tu ?


benda ni la yang hang bagi time kita dah nak keluar dari sekolah.
aku still simpan dan jaga baik-baik !



kalau la kita jadi lebih rapat dari awal, alangkah bestnya. kita start rapat pun aku rasa sebab pengakap. lepas tu, aku selalu gak pi dorm hang sembang-sembang. time form 5, aku selalu terbongkang atas katil hang. besa la aku, katil-katil orang ibarat macam katil aku. kesian kat hang sebab takda ruang nak tidur. seriously, best sangat kawan dengan hang. tak pernah rasa stress pun.

hang kat sana jaga diri elok-elok tau. sana bukan macam malaysia. makan jangan jimat-jimat na. aku tau hang suka jimat. teringat time kita pi penang. kita dua makan paling murah sebab nak jimat. duduk sana, jangan sesekali lupa kami kat sini walaupun aku tau aku dah ada dalam hati hang *agak perasan di situ*

pi sana, tangkap la gambaq banyak-banyak boh dalam facebook. aku teringat nak tengok tempat kat sana. selalu la balik malaysia sebab hang sendiri kata tiket murah ja. kalau aku dah tak jadi pengecut dah lepas ni, boleh la aku pi India tengok hang *angan-angan perlu ada untuk capai impian*

aku akan rindu kat hang nanti sebab setiap kali aku pi kulim hang mesti ada.
aku akan rindu kat hang nanti sebab setiap kali aku pi reunion hang mesti ada.
aku akan rindu kat hang.
tak boleh nak koling-koling macam dulu.

aku doakan semoga setiap langkah hang diberkati Allah S.W.T...

No comments:

Post a Comment