28 October 2011

steamboat

Assalamualaikum.

Ok, hari ini aku nak cakap pasal steamboat ! Tengah hari tadi aku pergi Mydin sebab nak keluarkan duit plus aku teringin nak makan Nasi Kandar. So, tengah-tengah hari rembang tu aku, Emy dan Myra pun memecut lagi dengan motosikal ke Mydin. Dah makan, masuk dalam Mydin dan tiba-tiba terasa nak masak steamboat. So, apa lagi kami pun beli la bahan-bahan nak buat steamboat. Jom check it out !



untuk tiga orang makan memang agak keterlaluan.



aku masak guna rice cooker tau sebab tong gas KOSONG.
bila dah teringin, semua alternatif ada !



kelas kau Jah ! satu senduk, satu sudip. CHEF !



konon-konon pakai chopstick lebih terasa KeKorean. HAHA !



INOTEC, rice cooker hadiah dari mama sebab dapat 4A1 SPM. *tipu*
sekarang aku dah minum yogurt :)



dihidangkan bersama bihun. memang layan !


P/S : Steamboat buatan sendiri sangat menjimatkan. kongsi la duit beramai-ramai bersama kawan-kawan hampa dan nikmatilah sambil bergosip pasal zaman kanak-kanak hampa. Memang the best. Kuah steamboat tu hampa main campak ja apa yang patut. HIDUP INI PERLU DINIKMATI :)

No comments:

Post a Comment