02 May 2013

Pesanan dari mama.

Assalamualaikum.

Hari ini hari yang amat stress bagi aku. Sepatutnya malam ni aku ada atas bas untuk balik ke Kedah. Tapi disebabkan timbunan kerja, aku terpaksa tangguh untuk balik Kedah esok malam. Mama mesej tanya aku balik atau tak malam ni. Takdak nafsu nak reply. Pulak tu no Maxis aku takdak kredit. Tadi mama telefon.

" Kak, hang jadi balik dak malam ni? "

" Dak ma, esok malam kot. Banyak kerja tak siap lagi ".

" Cuti berapa lama yang hang nak balik ni? "

" Awat? Mama takmau chek balik ka? " *Nada merajuk*

" Dak la. Mama dengan abah takut hang la letih naik bas. Nak balik, baliklah. Dok merajuk pulak. "

" Hmmm.."

" Kak, mama ada berita buruk sikit ni. !@#$%%^&^*&%^^& "

" La, yaka. Ish, awat jadi macam tu mama ? "

" Kita jangan kata kat orang, kena beringat sama. Mama tak berani nak cakap banyak. Mama pun ada anak  perempuan jugak. Mama dok risau kat hang tu. "

" Hmmm.."

" Ni mama nak pesan, hang tu jaga diri elok-elok. Hang tu seorang ja anak perempuan mama. "

" Ha la. "


Dunia sekarang memang menakutkan aku. Terkejut jugak tadi bila dapat tau berita tu. Apapun jangan mudah menghakimi seseorang. Yang penting kita jaga diri kita. Memang takut dengan pergaulan bebas sekarang ni. Aku risau untuk diri sendiri, adik-adik aku dan kawan-kawan aku. Semoga Allah melindungi kita dari semua tu. 

No comments:

Post a Comment