03 April 2011

aiskrim

kenapa tajuk kali ini aiskrim ??? sebab aku tengah mengidam nak makan aiskrim malaysia. tahukah anda apa itu aiskrim malaysia ? kalau tak tahu, sila cepat-cepat check mykad anda. hehe. meh sini, saya salwa ismail sebagai tour guide aiskrim nak mengajak anda terliur terkeluar air liur basi bersama saya. yimmmmmyh !


1) AISKRIM Malaysia

dah canggih sekarang. ada warna biru beb !

aku suka perisa milo dengan anggur. tapi, kenapa pic ni xda perisa berikut ?


2) AISKRIM Cornetto. jenama or jenis ? jenama i think. biasa la Melayu. we use the word maggi for all types of instant noodles rite ?

sedapppp :0
harga : dalam RM3 ke bawah rasanya.
lama x makan kot. jimattt kot aku sekarang niT__T

ni aiskrim CORNESTO RM 1 dekat kedai mama aku. x caya ?
sila datang dan beli.
tapi kesedapannya x setanding dengan CORNETTO tp sesuai dengan harga la derr.


3) AISKRIM MC. Donald's
ni la kegemaran aku bila keluar dulu-dulu. first time nak beli aiskrim kat mcd gagap aku. hahahahaha. sekarang dah tak layan aiskrim ni. teheeee.

lepas tu, aku layan ni pulak. mcflurry oreo. yipppy la kalau dapat makan.
sekarang dah ada perisa milo. sedaaap gak aku try.

ni pun aku suka (semua suka ! haha)
aku suka sebab rasa strawberry dia seketoi-seketoi woooo.



4) AISKRIM palit a.k.a aiskrim yang dijual menggunakan motosikal pada zaman-zaman dahulu.

sorry guys, aku tak jumpa pic aiskrim palit tapi don't worry aku jumpa pic pakcik tengah palit aiskrim. hehehe. enjoy !


5) AISKRIM cone

aku harap suatu hari nanti aku mampu nak makan aiskrim macam ni. waaaa


6) AISKRIM batang

kalau ada aiskrim cmni, aku beli tapi x makan sebab comeyl amat.
pink pulak tu !

pernah makan ? tipu kalau x pernah.
even tok aku pun suka tau aiskrim moo dgn rainbow ni.



7) AIS pop

ni kalau petang-petang makan dengan twisties perisa tomato memang best !


8)AISKRIM cawan

no comment. tak suka sangat.
ada yg cawan kecik, harga RM 0.30 kat kedai mama aku.
ada cawan besar. nudia ! mcm pic atas ni.


9) AISKRIM goreng


sedapppppppppppp. banyaknya huruf 'p' melambangkan betapa aku suka. !


10 ) AISKRIM buatan tangan sendiri.




pandai-pandai la hampa mix and match. chewah, ingat baju ka ? hahaha


habis dah. tu ja yang mampu aku senaraikan. ngidam nak makan ais krim malaysia. mana nak cari ni ? nak buat sendiri, peti ais pulak xda. kalau dak, dah lama aku buat business kot sebab aku tau budak-budak UTeM ni memang sentiasa laparrrrr.

No comments:

Post a Comment