19 April 2011

durian ja pun.

teringat masa pergi pasar dengan mama ada orang cina tu suruh mak dia duduk tempat duduk belakang sebab mak dia beli durian. pastu, siap suruh mak dia letak tangan luar tingkap sambil pegang durian tu. lenguh la woiii tangan mak hang. taktau la sebab dia xmau bagi kereta BMW dia bau durian ataupun dia memang tak tahan bau durian.

masa aku kecik2 dulu, mama selalu marah kalau aku dok letak tangan luar tingkap kereta. sebab takut ada motosikal mai langgar tangan aku. dan aku pasti, ramai lagi mak2 yang berfikiran sebegitu. macam mana la orang cina tadi tu sanggup suruh mak dia yang dah tua tu letak tangan luar tingkap sambil pegang plastik berisi durian ?

harap-harap nanti kalau aku dah berjaya, aku takkan buat macam tu kat mama aku. mama, kalau nanti mama teringin nak makan durian, akak akan beli durian penuh pungkoq kereta untuk bagi mama makan. akak tak kisah langsung kereta akak nak bau macam mana. sebab akak sayang mama !

No comments:

Post a Comment