15 April 2013

Biarkan gambar berbicara : 2 hari 1 malam di Pangkor.

Assalamualaikum.

Ok, tengah malas nak karang ayat panjang-panjang. Esok aku ada test tapi gatai tangan jugak nak tulis belog. GATAI !


Bukan beg roda sekali aku angkut. Beg roda tinggai dalam kereta Ila. 


Aku terjumpa budak ini di Puduraya. Ada makcik penipu datang minta duit kononnya kad ATM ditelan mesin. Budak ini terus ingin mengeluarkan duit untuk menolong makcik itu. Nasib baik aku ada. Makcik itu terus blah apabila terlihat pengawal keselamatan. Aini oh Aini !


Tiket naik feri/bot hanya RM10 seorang untuk perjalanan pergi balik. Jimat kan?


Cerita di atas menggambarkan Aini seorang yang bermurah hati. Namun lihatlah kekejaman yang dia lakukan di pipi aku. 


Awekssss. Yang tengah dah BERPUNYA. Hahaha!


Alhamdulillah, kami selamat sampai.


Kecomelan yang tidak dapat dipertikaikan lagi. Kami bertiga sibuk bertanyakan tips kecantikan dari Ija *padahal dia memang semulajadi cantik* Bagaimanapun banyak juga tips yang dapat kami korek. 


Check in. Nipah Bay Villa. Hanya RM 140. Ada dua katil queen, satu katil single, tv, syampu sunsilk paket 30 sen(banyak gila) dan sabun May paket kenduri(gila banyak).


....................................................................................


Lepas check in, terus keluar berjalan di tepi pantai. Sampai Pangkor pun dah lewat petang.


Pantai di Teluk Nipah, Pangkor.


Gaya, mutu keunggulan.


 Dia nampak comel dalam gambar ini. Sebab aku yang tangkap.


Untunglaaaaa depa dapat snap gambar cenggini....


Kerang bakar. Satu hidangan RM5. Kerana kami perut tong, kami telan memesan double, RM10.


Tak pasti nak letak caption apa. I love Pangkor maybe?


Dia sentiasa kelihatan BAIK. Padahal......
Aini jangan marah nanti cepat tua

Ila sibuk memilih ole-ole. Beli ka dak wey? 


 
Keeseokan paginya. Aktiviti yang dinanti-nantikan.


Maafkan saya atas keterujaan yang melampau. Maaf. Lama tak naik ndoi/buaian.


Gambar kegemaran.


Masa untuk mandi pantai !


Gambar ini hasil karya seseorang. Mohon terasa !


Aku letak jugak gambar ni walaupun muka aku besaq bola. View di belakang tu yang penting.


Island hopping. Nampak tak tangan aku kemas memegang jaket keselamatan Aini? 


Coral Island. Pulau kecil di tengah laut. Cantik sangat.


Time ni muka habis terbakar. Hanya muka Ija yang bertahan sebab dia dah pakai something untuk menjaga kulit mukanya. Kami bertiga? Haish, penat Ija bagi tips.


Sambil menunggu nasi ayam sampai. Sempat lagiiiii. Buat makluman semua, harga makanan di Pangkor sedikit mahal. Mungkin pada aku. Nasi ayam RM6 weyyyyy. Ayam dia kuruih kedekiang dengan nasi sikit plak tu. Cissss !


Macam model kau Jah Ila.


Sila berjaga-jaga ketika makan di tepi pantai. Angin bertiup bukan lagi sepoi-sepoi bahasa tapi KENCANG. Pinggan Aini terbang.


Comel kan cover phone dia ?


Kayuh jangan tak kayuh. Sampai melecur lidah. Hahaha !


Rupanya lepas SPM depa tak pernah jumpa. Ini first time. Kisah di sebalik gambar.


Berangkat pulang. 


Singgah UTP untuk hantar Ija. Bangunan di sini semua cantik-cantik. 


Belakang tu adalah perpustakaan UTP. Dari luar nampak canggih. Dengar kata monyet di sini pun educated. Ok, melampau.


Aku dengan Aini tumpang tidur di rumah sewa Ila sebelum berangkat pulang. Ila sorry sebab aku guna air banyak kat rumah sewa hang hehe.


Dan dengan ini berakhirlah kisah kami di Pangkor. Empat orang pun dah meriah. Lepas ni, jom pi pulau lain pulak. Melancong selagi masih muda :)



No comments:

Post a Comment