16 April 2013

Filem terbaru 2013 : Ismail Terbang.

Assalamualaikum.

Pernah dengar nama filem tu? Apadia? Tak pernah. Hurm aku pun sama. Mama aku yang cipta nama filem ni. Cuti midsem tu, aku dengan mama makan tengahari sambil tengok Melodi dekat TV3. Dan, seperti kita sedia maklum pengacara rancangan tersebut ialah Zizan dengan Awal Ashaari. Dengan ini bermulalah perbualan aku dengan mama.....


Mama : Kakak, mama minat la dengan Zizan tu. Dia berlakon syok. Lawak pun lawak.

Aku : Cik minat dia jugak mama. Tak larat gelak kalau dia buat lawak.

Mama : Kakak, hang tengok dak filem Ismail Terbang

Aku : Hah? Yang mana ni mama. Tak pernah dengar pun. *Aku hairan macam mana mama boleh tau filem yang aku sendiri tak pernah dengar namanya sambil buat muka kerut seribu*

Mama : Hang tak tengok ka? La, dia la berlakon.

Aku : Hurm.....

selepas lebih kurang 5 saat....

Aku : Mael Lambong kot mama!

Kami : HAHAHAHA! *gelak tak ingat dunia sampai tangan terasa lemah untuk teruskan suapan nasi*

Mama : Ala, terbang dengan lambung nak dekat dah la tu. 


Sampai sekarang aku masih tersenyum-senyum bila ingat benda ni. Mama aku memang macam ni. Sentiasa yakin walaupun salah. Rindu kat mama aih!

No comments:

Post a Comment