22 February 2011

di mana lokasi praktikal saya ?

dari dulu lagi orang dah pesan supaya cari awal2 tempat L.I (latihan industri) tapi seperti biasa hobi aku ialah melengah2kan, melambat2kan serta yang seangkatan dengannya.

jom lihat lokasi2 itu serta permasalahannya :

1) johor
- saya telah direject kerana syarikat itu tidak mengambil budak praktikal.

2) kuala lumpooooooq
- tempat kerja cik mie tu bos dia nak budak praktikal tapi dengan syarat lepas praktikal tu kena kerja dengan kilang tu. owhhhh, saya masih mahu belajar.

3) selangor
- jauh dari rumah cikpah. mama dah mula risau pasal transport. abah lagi la. abah xnak belikan aku motosikal sedangkan abang dengan mudahnya dapat motosikal walaupun pergi ke sekolah dengan hanya membawa beg kosong. okeyyyy, point di sini abah sayang abang lebeih dari kakak. *padahal nak cita pasal L.I

3) kedah
- aku kalau boleh tak nak buat kat kedah sebab this sentence has been removed by the blog author. tapi mama cakap abah nak suruh aku buat kat kedah. paling tak boleh blah sekali mama nak suruh aku praktikal kat kilang mak njang noranini kerja. sebab kilang tu nak pakai orang. tapi, tahukah kamu kilang apa ???

kilang membuat baju dalam.

tolong jangan cakap
eii, geli + teruknya abon ckp cmtu + tak malunya abon ckp pasal baju dalam or apa2 ja la.
barangsiapa yang cakap camtu, dia x matang. walaupun dalam hati. ahakksss !

balik kepada main point,
mama, takkan nnti bila kakak interview kerja then org tu tnya sebelum ni awak praktikal di mana dan kakak pulak menjawab " saya pernah praktikal di kilang buat baju dalam ".

ohh, sangat tidak cool blog chocolate tambah pearl bila kena jawab macam tu.
*nak cakap x cool ja sbenarnya

saya dengan cool blog di tangan
*gambar tiada kaitan dengan post


PLEASE HELP ME.


No comments:

Post a Comment