21 February 2011

siapa suruh hampa kata kat kami. kami kata balik la.

Pernah ada orang pesan, dalam blog jangan kutuk2 org tapi aku kan owner blog ni so aku rasa berkuasa untuk menulis. Yang penting no carut2 words !

Bila kita ni duduk dengan budak-budak yang kurang matang, (i mean persekitaran la) maka kita pun turut menjadi tidak matang dan betambah teruk lagi menjadi kekanak-kanakkan silap2 kebudak-budakkan.

Aku selalu cakap nak lariiiiii dr utem sbb kawan2 tak matang. Gilllla. Kau ingat kau matang. Tapi x lari2 gak. Masih di utem. Hahaha. Aku kalo bab2 lari ni mmg fail. Teringat kata2 hanim dulu, kalau ada hanjeng ligan dia (kejar) dia biar ja anjing tu gigit dia sebab dia x larat lari.

Hahaha poyo ja dia tu kan.

Sambung balik. Life kat u ni mmg best. But, kena pandai pilih kawan dan kena pandai jaga hati kawan. Org mcm aku x bley hidup tanpa kawan. Seyes aku ckp. Dah la malas bgun awal. Kena org kejut. Kena org suruh mandi. Kena macam2 la org suruh baru nk buat. Malas kan ? sebab tu aku kena ada kawan. Tapi bila aku dah ada kawan2 or lebih tepat lagi geng, time tu aku dah malas nk peduli org lain atau lebih tepat lagi budak2 kelas yang lain terutamanya yang jantan. buat- buat tak nampak tulisan yang digariskan itu.

Sebab apa ?

SEBAB DIORANG KURANG MATANG DAN MEMBUATKAN AKU YANG BARU NAK MATANG NI JADI LAGI TAK MATANG.


matang x semestinya tua. matang tu adalah pemikiran kita. sgt stress bila pergi kelas. ada shaja yang x kena pada mata diorang. itu ini nak cakap. komen sana komen sini. aku nak hangin gak la kalau hari2 ada ja benda. salah orang sebesar hama kita akan nampak, but salah kita ? aku pon tergolong sekali. semua salah orang, mana ada salah aku. hahaha !


bak kata lecturer seni aku,

nafsu kedua ialah nafsu lawwamah; iaitu kritik diri sendiri dulu sebelum kritik orang lain dan jiwa yang sudah sadar dan mampu melihat kekurangan-kekurangan diri sendiri.

tapi kita zaman sekarang ni memiliki nafsu pertama iaitu nafsu amarah. penuh dengan nafsu syaitan, degil, ego, sombong, riak dan macam2 la lagi.


so, yang suka2 sangat dok kalut hal orang tu,

mind your own business please :)




2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete